De verhuis van van de Kar weer terug naar het Veerhuis.
Met dank aan Jeroen en Nicole voor de goede zorgen!

Zondagmiddag 17 maart hebben we weer gezellig gedanst op en geluisterd naar de muziek van Patrick

in het Hart van Gastel, Oud Gastel.

Namens het bestuur KBO Oud Gastel.

Onze sfeervolle Kerstviering in het Pluspunt.

Koersbal 2023.

De foto’s van ons reisje naar het Boerenbondsmuseum in Gemert staan nu online: KBO Gemert

Het fietsen is weer begonnen en we hadden meteen lenteweer: beetje frisjes, maar met een heerlijk zonnetje!

Houdt u van wandelen, maar liefst niet alleen?
Wandel dan met ons mee op dinsdagochtend van 10.00 tot 11.00 uur. We vertrekken altijd vanaf het Veerhuis in Oud Gastel.
Kom in beweging en wandel heerlijk met ons mee in uw eigen tempo!

Fietsen met de KBO op de dinsdagmiddag.
We starten elke dinsdag om 13.00 uur vanaf de Markt in Oud Gastel en wel van 1 april tot 1 oktober.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

De foto’s van onze algemene ledenvergadering van 16 september 2021 staan nu online:

zie pagina ‘Foto’s’

KBO Oud Gastel feliciteert het echtpaar Jan en Lia van Oosterhout met hun lintje op 26 april jl.

Zij zijn nu Lid van de Orde van Oranje Nassau.

Startplan Geldzaken – Gemeente Halderberge

Op verzoek van de gemeente Halderberge brengen wij de geldplannen van Startpunt Geldzaken onder uw aandacht.
Startpunt Geldzaken stelt geldplannen beschikbaar voor huishoudens in verschillende omstandigheden.
Door de geldplannen krijgt iemand inzicht in zijn inkomsten en uitgaven en kan er bijvoorbeeld worden gespaard voor bepaalde doelen.
De link naar de geldplannen kunt u vinden op de website van de gemeente https://www.halderberge.nl/startpunt-geldzaken

Maak uw eigen actieplan

Bij het Startpunt Geldzaken vindt u online geldplannen. Met deze geldplannen krijgt en houdt u uw geldzaken op orde.
Kies een plan – bijvoorbeeld “Kom uit de geldzorgen” of “Studie (klein)kinderen” of “Beter rondkomen”.
U krijgt een vragenlijst die u – anoniem – kunt invullen. Op basis van de gegevens wordt uw actieplan gemaakt.
Met dit actieplan weet u precies wat u kunt doen om uw doel te behalen of uw situatie te verbeteren.
De geldplannen zijn geschikt voor alle inkomens: een goed plan voor iedereen.
De geldplannen zijn beschikbaar gesteld door de gemeente Halderberge.

KBO Oud Gastel bezoekt al haar leden met een attentie.

Het jaar 2020 is door de corona pandemie voor de KBO Oud Gastel en haar leden een bijzonder en heel vreemd jaar geweest. Na de versoepeling in de zomer werden meerdere malen een aantal activiteiten weer opgestart om ze daarna door verscherping van de maatregelen onmiddellijk weer te stoppen. Dit tot verdriet van een groot aantal van de leden. Getracht werd nog om de traditionele kerstviering door te laten gaan in aangepast vorm met een beperkt aantal leden maar helaas moest ook dit geannuleerd worden.
Om alle leden dit jaar nog een hart onder de riem te steken werd besloten tot het organiseren van een kerstactie. Op 19 december werden alle 450 leden, waarvan circa 250 alleenstaand, bezocht door de bodes en het bestuur.
Aan de voordeur werd een praatje gehouden en werden de alleenstaanden een kerststol en de echtparen een kerststol en een doosje bonbons aangeboden waarbij de leden gelijktijdig fijne feestdagen en een voorspoedig 2021 werd toegewenst. De leden reageerden enthousiast met deze gift en aandacht voor eenzaamheid. De actie werd mede mogelijk gemaakt door een gift van Jumbo Oud Gastel.

Halderberge dementievriendelijke gemeenschap?

De gemeente Halderberge vindt het belangrijk dat de inwoners weten wat dementie is en hoe het mensen kan raken. Daarom zijn er al meerdere keren voorlichtingsbijeenkomsten geweest. Daarnaast is enkele jaren het platform dementievriendelijk actief.
Het platform wil kennis over dementie verspreiden maar er ook voor zorgen dat inwoners die te maken krijgen met dementie steun krijgen in hun eigen omgeving.
In samenwerking met de provinciale Stichting Zet willen we gaan meten hoe dementievriendelijk onze gemeenschap is.
Dit doen we met een korte vragenlijst van 10 stellingen. Inwoners van Halderberge worden gevraagd om deze in te vullen. Er zijn geen goede of foute antwoorden: we vragen hoe mensen in Halderberge het zo lang mogelijk kunnen blijven meedoen van mensen met dementie en hun mantelzorgers ervaren.
Hoe meer vragenlijsten er ingevuld worden hoe beter we kunnen aangeven hoe mensen in Halderberge er naar kijken en beleven en hoe dementievriendelijk Halderberge is. Wij willen zoveel mogelijk ingevulde vragenlijsten binnenkrijgen. Daar is ieders hulp hard voor nodig.
Het invullen vraagt niet veel tijd. In 5 -10 minuten kun je de vragenlijst al hebben ingevuld! De vragenlijst kan via het openen van onderstaande link ingevuld worden.